2012. október 4., csütörtök

Sógyurma recept... (FŐZŐS!)


Holnapra a gyerekeknek sógyurmát kell vinni az iskolába! Ezt gondolom mindenki tudja, de aki nem...az így járt, főleg, ha nem nézi éjszaka is a blogot hátha van frissülés! Persze most gondoljátok magatokban, hogy miért vagyok ilyen hülye, hogy 23.00-kor rakom fel a hírt, de én is csak 22.00-kor fejeztem be a sógyurmát. Most várom, hogy kihűljön, aztán éjfélkor majd berakom a hűtőbe. 




De amiért felteszem az az, mert nagyon örültem neki! Eddig még nem készítettem ezt a verziót. De ezután belendülök és az itthon található összes színű ételszínezékkel ki fogom próbálni és finomítani, mert igen tetszik. Kiránál már többször is bevetettem itthon a sógyurmát főzéseim alkalmával, mert remekül eljátszik vele addig, amíg főzök és azon sem aggódok, hogy megeszi...legfeljebb kiköpi, de baja nem lesz. Kérdeztem Lizát, hogy színeset lehet-e vinni, de megint aggódott, nehogy ne lehessen, így ez most 4 adagnyi gyurma...azt hiszem ellát egy darabig minket. A leírt receptből 2 adagot csináltam mindkét színnel, mert a 20 dkg-t keveselltem.  Íme a recept:

SÓGYURMA

20 dkg liszt
10 dkg só (vákumozott és aprószemcsés)
2 dl víz
1 evőkanál étolaj
1 kávéskanál citromsav
színezéshez ételszínezék, de lehet zöldség és gyümölcs lé is ( cékla, szeder, sóska...)
Ez kb: 2 hónapig eláll.

Először a szárazanyagot összekevertem, majd külön a folyadékokat és végül az egészet egybe és simává varázsoltam egy lábasba, amibe főztem. Nagyon lassú tűzön kb: 6-8 percig folyamatosan kevergetve melegítettem. Nekem nem volt 6 perc sem egyébként, de a recept szerint így volt. Ahogy melegszik elkezd csomósodni és összeállni...elég macera és izom igénylő, de higgyétek el megéri, mert igen homogén és szép sima lesz a kapott gyurma. A lényeg, hogy fakanállal folytonos kevergetést igényel, hogy ne fehéredjen és száradjon ki a közvetlenül érintkező hőtől. A só és liszt megteszi hatását és szépen felszívják a folyadékot...amikor már összeállt én kiborítottam a lábasból a munkapultomra és szépen összegyúrtam gombóccá ( azonnal, mert nem volt annyira meleg)...mintha kenyeret dagasztanák... Az első adagom a rózsaszínű volt. Kicsit tovább volt a tűzön így nem lett olyan jó, mint a fehér. Nehezebb összedolgozni. De Kirusomnak jó lesz. Kíváncsi leszek holnap Liza mit mond milyen lesz vele dolgoznia. Remélem tetszeni fog neki is, mint nekem! Ajánlom mindenkinek! 

20 megjegyzés:

  1. Én biztosan kipróbálom.A gyerekek visszajelzése nagyon pozitív,így érdemes!

    VálaszTörlés
  2. Köszi nagyon COOL a recipe de a kölkök szerint ocsmány lett és soha. de nekem tetszik csááááááááááááááááááááá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szió! Csak nem rózsaszínűt csináltál a fiúknak? Vagy mi nem tetszhetett nekik? Te tudod? Nekem az elkészítése főzése izmot igénylő, de annyira bejött, hogy ha az asztalon hagyom sem szárad ki úgy, mint a boltban kapható, hogy ezentúl ezt megtartom...majd előre erősítek legfeljebb...
      Köszi, hogy itt voltál és a lányom jót nevetett, hogy a "kölkök szerint ocsmány"- ezt még nem halotta! D:)) azt mondta írjam már én is, hogy:
      Csááááá.
      Úgyhogy csáá és gyere máskor is!

      Törlés
  3. nekem nem sikerült !!!! Ne csináljátok meg az egész egy nagy átverés nagyon béna lesz mikor kész lesz egyszerűen pocsék ÁTVERÉS AZ EGÉSZ !!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kár:(Én is jártam,már hasonlóan más gyurma recepttel,de attól nem gondolnám,hogy át akartak volna verni.Mindenkinek más jön be,és ez így van rendjén.Próbálkozni kell más recepttel is vagy még mindig ott van a boltban kapható...!Remélem azért találsz neked tetsző dolgokat is nálunk.Várunk vissza máskor is!

      Törlés
    2. Én többször is csináltam már imádom. Lányom lia mindig ezzel nyaggat.

      Törlés
    3. Neked is köszönet! Így most 2:2! D:))) na jó egyébként mindegy! Nem bánt engem, ha valaki negatívat ír, de ti meg aranyosak vagytok nyíltan véleményt alkottok! Hiszen a lényeg ez! Köszönet!
      Téged is várlak a másik blogomon: www.szememtukreben.blogspot.com
      Hátha találsz sok ötletet! Nézz szét, ha van kedved!

      Törlés
  4. Sajnálom, hogy neked nem sikerült! Azért ez nem a KÉSZ ÁTVERÉS show...D:)) keress mást!

    VálaszTörlés
  5. Nem igazán értem miért kell főzni a gyurmát. Egyszerű összegyúrós 2:3-hoz arányban sokkal egyszerűbb és ugyanúgy eláll...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak azt nem lehet szinezni,vagy ha szinezed,bofogja a kezet. Plusz ennek sokkal jobb a tapintasa mint a sima soliszt gyurmanak

      Törlés
  6. NEM KELL! Senki sem mondta, hogy ami ezen a blogon szerepel, azt KELL csinálni. Nekem bevállt csupán ajánlottam, mindenki maga döntse el mit készít vagy nem...Elvégre felnőtt emberek vagyunk. Úgy látom ez amolyan "bögyömben van". De nem is értem minek foglalkoztok olyannal, ami nem jön be... Nem vagyunk egyformák mi emberek...( hál'Istennek) így érthető, hogy dolgok elkészítéséről sem egyeznek a vélemények... Egyébként a neten rengeteg recept" található és 10 közül választottam ezt MAGAMNAK! Tessék...aki egyszerűt akar ajánlom a 2:3 arányt...hoppá...kissé így hiányos! Megtennéd, hogy leírod pontosan az ajánlatodat, ha már beleszólsz...Csak, hogy másnak is segítségére legyél! Köszönöm! Semmi harag...! D:))

    VálaszTörlés
  7. Én megcsináltam, és 27 éves fejjel arra eszméltem fel, hogy "gyurmázom". A recept nagyon jó, rugalmas, jól formálható massza lesz :D KÖSZIIII

    További kellemes estét :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm Alíz! Egyrészt mert vállalod a véleményed...nem névtelenül! Másrészt gondolhatod, hogy jól esik olvasni!
      D:))
      Neked is kellemes estét! Nézz át a másik blogomba:
      www.szememtukreben.blogspot.com
      Hátha találsz kedvedre valót!
      Kellemes estét neked is!

      Törlés
  8. Nekem nagyon jól sikerült, egy picit több vizet kívánt. Jó tanács: ha ragad a massza egy percre tegyétek be micróba főzés után és akkor tuti a siker. Köszönöm a receptet!!!

    VálaszTörlés
  9. És utána ugyanugy kisüthető ? Hány napig marad puha? ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sütni nem próbáltam,de egy próbát megér.Esetleg ha így teszel,visszajelezhetnél,hogy milyen lett:))
      Egyébként nagyon sokáig(hűtőben tartva)akár hetekig is lehet vele gyurmázgatni:)
      Köszi,hogy itt voltál,gyere máskor is:)

      Törlés
  10. Elég régi bejegyzés, de hátha még mások is idevetődnek :)
    Klassz ez a recept, de a főzését célszerűbb úgy csinálni, mint a klasszikus égetett tésztát (pl képviselőfánkhoz). A vizet az olajjal forrásig melegítjük és aztán szórjuk bele a lisztet és keverjük. Egy perc alatt szépen össze is áll, nem csomósodik, nem ég le. A recepthez képest nekem több víz kellett, kb 2,5 dl

    VálaszTörlés

Szabad véleménynyilvánítás kulturált formában.