2012. december 12., szerda

Édes mézes...vagy a mézes édes...méz édes mézes


Elárulom, hogy a mi édes mézesünk még mindig becsomagolva van Liza asztalán! Talán elrakja jövőre...ínységesebb időkre! Erika rám üzint", hogy nem találja a blogon a mézeskalácsom! Végül is szó volt róla, hogy felrakom...csak gondoltam ,,hol van még a karácsony"! Hoppá! Persze én vagány vagyok, mert idén már kétszer is sütöttem. Egyszer nyáron, meg most is két adagot kreáltam, hogy az itthoniaknak is maradjon. Papi és Kiri is imádja! Természetesen Lizi is telefalta magát így a csomag nem csábító már!


MÉZESKALÁCS

50 dkg cukor
30 dkg rozsliszt
45 dkg búzaliszt
15 dkg méz
6 tojás
1 dkg szódabikarbóna
1 csomag Kotányi mézessütemény fűszerkeverék
Kevés tej

A tejet igény szerint adtam hozzá. A lényege, hogy puha legyen, nem szabad teljesen kiszáradásig sütni, ha a sütőben az újjammal megnyomom, akkor még puha, viszont látni, hogy átsült és kellőképpen megemelkedett. A másik dolog pedig, hogy mézes piszedlis legyen, hogy nem nyújtom ki vékonyra kb: 7 mm-es. 
Jó sütkérezést!



4 megjegyzés:

  1. Őszintén mondhatom,nagyon finom volt:)
    Most akkor a többi süti receptje is felkerül??
    Kíváncsian várom.Jó lenne.
    Erika!Te is kiírod???????? Pusszancs

    VálaszTörlés
  2. Igen,...ha TE felteszed! Egyébként csak be kell másolni!

    VálaszTörlés
  3. Úgy értettem,hogy a többi anyuka aki még sütött teszi fel a saját receptjét...

    VálaszTörlés
  4. Jaj drágám" tudom Én! Azért írtam...! Akkor látod, ha felteszed! D:))

    VálaszTörlés

Szabad véleménynyilvánítás kulturált formában.