2013. április 15., hétfő

Iskolai összevont szülői értekezlet....

...volt ma az iskolában.Ismét beigazolódott számomra,hogy milyen kevés szülőt érdekelnek az iskolai dolgok...Persze,TISZTELET A KIVÉTELNEK,azoknak ez nem szól:)
Szóval a lényeg,hogy a tankönyv rendelés módja megváltozott.Erről tájékoztattak bennünket és mondták el azt,amit tudnunk kell.Ez legjobban azokat érint,akik támogatásban részesülnek
A legfontosabb talán az,hogy a következő tanévtől személyre szóló,egyéni tankönyv csomagot fogunk kapni.Erről egy számlát adnak,amit mindenki(aki nem ingyen kapja a könyveket...)befizet,majd a bizonylat bemutatása után átveheti a gyereke tankönyv csomagját!
A héten(?)minden gyerekkel hazaküldik a rendelésről szóló papírt,amit alaposan át kell néznünk és ha minden adat rendben van ,akkor aláírva vissza kell küldeni a suliba!!!
Jövőre(és már idén is) az ingyenes tankönyveket vissza kell adni az iskolának,vagyis a könyvtárnak,hogy azokat tovább lehessen adni a következő évben a rászoruló gyerekeknek.Az alsó tagozaton a következő könyveket kellene visszaadni:olvasó könyv,környezet ismeret tankönyv,ének könyv.Zsóka tanár néni arra kért minket,hogy aki csak tudja,vigye vissza év végén ezeket a könyveket(még azok is akik kifizették),hogy ezzel is segítsük a gyerekeket akiknek jövőre szükségük lenne ezekre.

MÁS...
Nekünk is volt szülői,külön a teremben.
Szó esett a tankönyvekről és a kirándulásról.Május második hetében szeretné vinni a gyerekeket Zsóka tanár néni. A Fővárosi cirkuszba kedvezményes áron lehetne jegyeket venni,az alsó tagozat oda megy.A kérdés az volt,hogy a mi osztályunk a többi gyerekkel együtt vagy külön szeretne menni?!Mivel tőlünk több szülő is szokott menni,ezért került ez szóba,mint lehetőség.Sajnos csak nyolcan voltunk jelen szülők,ezért nem született döntés.Holnap az ellenőrzőbe bele írják a gyerekek és mindenki aláírhatja,hogy szeretne menni vagy csak a gyereket engedi a kirándulásra...,aztán annak függvényében fog a dolog eldőlni!
Az én egyéni véleményem az,hogy nem kellene bonyolítani a helyzetet és a szervezést azzal,hogy külön megyünk!Év elején voltunk a gyerekekkel Egerbe(aki akart az jöhetett!),és még biztosan lesz rá lehetőség máskor is.A másik dolog,ami mindig probléma,a PÉNZ.Ha külön buszt kérünk és külön szeretnénk menni természetesen többet is kell fizetnünk.Valószínű nem is mindenki fog részt venni ezen a kiránduláson,ami persze még további plusz költség azoknak akik a külön busszal mennének!Nem tudom,ki hogy van ezzel,de én most jobban örülnék,ha a többi alsó tagozatos osztállyal együtt mennének a mi gyerekeink is(és nem csak a pénz miatt!).Persze ez csak az én véleményem(amit egyébként a suliban is elmondtam)!!!Kár,hogy csak ilyen kevesen voltunk ott!

A másik-számomra- nagyon fontos tanulsága az volt a mai estének,hogy nem kell a segítség és a jó szándék!
Míg nem dolgoztam és "csak" itthon voltam,igyekeztem kivenni a részem az osztály életéből.Tettem ezt azért,mert azt gondoltam,hogy közösen összefogva,egymást segítve könnyebbé és kicsit jobbá tehetnénk a gyerekeink mindennapjait.Sosem vártam ezért hálát és kézcsókot senkitől,aki ismer az tudja,hogy miért is csináltam(csináltunk)annyi mindent.SOSEM a magam számára való spórolás volt a cél,azzal ha valamit itthon saját kezűleg készítettünk a gyerekeknek.SENKITŐL NEM VETTÜNK EL SEMMIT,csak kevesebb pénzből igyekeztünk gazdálkodni,hogy a gyerekeinknek több maradjon!!!!!!Nagyon sajnálom,ha ez valakinek bántotta a szemét,de legjobban azt,hogy ezen véleményét nem vállalta fel ŐSZINTÉN!
Természetesen ha bármiben tudok(és még tart rá valaki igényt),ezentúl is fogok segíteni!!!!De lehet,hogy nem kéne többet ezekkel a dolgokkal foglalkozni,hanem mindannyian fizessünk annyit-amennyi és kész!
Remélem nincs harag,csak szeretek őszinte lenni!Lehet ezért nem szeretni,de legalább én kimondom!Hát ez van.Nem állt szándékomban senkit megbántani!!!Azért a díszítésről nem mondok le:))



13 megjegyzés:

  1. Tudom, hogy ez a bejegyzés nem nekem szól, de átérzem amiről írsz!!! Valaki v. valakik megbántottak, de törődj velük, hiszen amit TI csináltok, az példaértékű és követendő!!!:))) Te csak maradj ilyennek Belli!!!:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fontos!!! Nem jól írtam: NE TÖRŐDJ VELÜK!!!

      Törlés
    2. Köszönöm,hogy itt vagy és támogatsz!Ez nagyon kedves Tőled!!Nem szoktam ennyire "kiakadni",de a mostani feszült napok ilyen hatással voltak rám!Biztosan nem is tetszik sok mindenkinek,de pont ez a része nem érdekel már:))Még egyszer köszönöm,hogy írtál!!!

      Törlés
  2. Sajnos tegnap nem tudtam menni...össze gyűltek a fejem fölött a felhők"..., de látom a tiéd fölött is! Nem tudom ki mondta, hogy a gyerekektől veszünk el valamit! A spórolás mindig is hangsúly volt a szemünk előtt. Tettük ezt másokra tekintettel és nem magunk miatt. Persze ez mögött azért több dolog is állt...egyrészt emberek önzetlensége, akik olyat tettek, amit az a valaki vagy valakik nem tennének meg SOHA az én gyerekemèrt! Hiszen mennyi időt szánunk rá a készületekre és kivitelezésre...egyszerűbb megvenni egy ócskaságot hozzáteszem...de megveheti! Azért odaadnám az irányítást a kezébe és biztos Erika is szívesen tovább adja azt a sok gondot, amit MÁSOK helyett tesz meg. Aztán nevelő célzata is van az egésznek..., mert ha bemegyek Lizával egy cipő boltba, akkor ne hisztizzen nekem a márkás cipőért, hanem nézze meg az árát és kérdezze meg, hogy anya van erre pénzünk? Remélem értitek! Ma mindenki hitelt hitelre halmoz, még akkor is, ha nincs keret. Ezek a gyerekek hozzá vannak szoktatva a szülők által... Kérdem én miért volt kevesebb az a Mikulás csomag vagy a nőnapi ceruza virág? Persze! Más értékeket képviselünk. A díszítésről nem mondunk le Belli, erről meg döntsenek! Azért érdekes, hogy minden rosszindulat és beszéd az, ami fülünkbe jut... Tehát ha erre nincs szükség, akkor kaphatnak a gyerekek ócskább és drágább valamit, hogy mindenki megnyugodjon, akit ez zavart... Az én gyerekem úgyis kap nevelést! Erről kezeskedem! Inkább azzal foglalkoznának, hogy az ünnepeket tartsák tiszteletben...húsvétkor nagyon várták a lányok a locsolkodást az iskolában, de csak koppanást kaptak!
    Az osztálykirándulásról! Egyetértek, hogy Zsóka tanárnéninek ne csináljunk külön szervezést, ha a többi osztály is eltud menni szülők nélkül, akkor ŐK is!!! A gyerekkel nem csak osztálykiránduláskor kellene lenni...így elmehetnek máshova is együtt! Ideje elengedni a kicsi gyerek" kezét!!!! Nem gondoljátok????

    VálaszTörlés
  3. Egyébként gondolj azokra, akik megköszönték!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Reggelre kialudtam magamból...,igyekszem megfogadni a tanácsodat!!!Köszönöm,hogy itt is Velem vagy:)

      Törlés
  4. Átérzem a helyzeteteket, mivel sajnos nálunk is nagy a szülők részéről az érdektelenség, kritizálni viszont minden h... tud, és sajnos a legtöbb meg is teszi. Van egy ilyen mondás. Nem tudom, ki, mit, mennyiért akart venni, nekem nagyon tetszett az általatok készített ajándék, de ezt akkor is leírtam. Az én szememben többet ér egy sk ajándék, mint egy bolti, mert abban benne van az irántam érzett szeretet. Legalábbis így gondolom.
    Belli, már írtam a múltkor is: ne foglalkozz másokkal! Szurkapiszkálni könnyebb, mint felmutatni valamit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekszem a pozitív oldalát megkeresni a dolgoknak:)A legtöbbször sikerülni is szokott,de most éppen nem!
      Nagyon köszönöm,hogy leírtad a véleményedet!Jól esik a biztatásod:))

      Törlés
  5. Nálunk is így van ! Ne is törődj! Fel a fejjel!

    VálaszTörlés
  6. HALI! Szerintem a gyerekeknek eddig bármelyik díszítésről csak pozitív véleménye van, és ez a lényeg hiszen ők vannak ott minden nap. Meg a tanár néni. Ennyi, ha nekik tetszik az bőven elég. Feltudnánk sorolni, hogy saját pénzünkön mit vásároltunk, de eddig és ezután sem sztem nekünk nem okozott gondot, és soha nem hánytorgattuk fel. A szülőin nem voltam, mivel eddig minden egyes SZMK és szülői persze hogy akkorra esett amikor délutános vagyok, és nem igazán örülnek a munkahelyen sem ha Nekem ilyenek miatt cserélgetnem kell.
    Az itt leírtakhoz tankönyv ügyben nem kommentálnék inkább.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Ildikó!Örülök,hogy jelentkeztél,már nagyon hiányoltalak:)))Remélem minden rendben van!A munka hely már csak ilyen,ne aggódj,nincs semmi baj ezzel!A díszítést továbbra is csináljuk,ugye???!!!Puszillak
      Jó lenne már dumcsizni egy kicsit!!

      Törlés

Szabad véleménynyilvánítás kulturált formában.